What are they?
The ATA has a number of standing committees (and some ad hoc ones) on topics of concern to teachers, such as Indigenous education; school leadership; and benefits, pension and insurance. These committees assist in the business of the ATA, and most include practising teachers, school leaders and/or system leaders to ensure that voices from the field are represented and heard.
What do they do?
Standing committees advise Provincial Executive Council on pertinent issues and matters related to the respective committee’s mandate. Many committees also plan a conference, a symposium or other professional learning events and provide feedback on resolutions to the Annual Representative Assembly.
How can I be involved?
Apply for a committee position! Active and associate members (who hold the highest level of membership available to them) can apply when vacancies arise. Contact your district representative for information about serving on a provincial committee.
See more
The Association embraces diversity and inclusion and is committed to representing members belonging to equity‑seeking groups. Members belonging to equity-seeking groups are encouraged to apply for committee positions.
Info, FAQs and current opportunitiesWhat’s new with committees?
Diversity, Equity and Human Rights Committee
Status of Racialized Teachers Working Group
In 2022, the Status of Racialized Teachers Working Group was established, with strong representation from the field.
Under the direction of the Diversity, Equity and Human Rights (DEHR) Committee, the working group will study and advise the DEHR Committee on matters of concern or interest regarding racialized teachers; make recommendations to the DEHR Committee concerning Association policy related to racialized teachers; make recommendations to the DEHR Committee concerning the work of the Association and supports related to racialized teachers; receive representations from education partners and friends of public education as appropriate; and represent the Association, as authorized, with groups and at events regarding issues of concern or interest to racialized teachers.
Women in Leadership Committee
Caregiving Research
A research project entitled COVID-19, Caregiving and Careers of Alberta Teachers and School Leaders—A Qualitative Study was published in 2022.
Pleins feux sur les programmes et ressources de l’ATA
Les comités provinciaux de l’ATA valorisent la voix des membres
Que sont-ils?
L’ATA compte un certain nombre de comités permanents (et quelques comités ad hoc) sur des sujets qui intéressent particulièrement les enseignants, tels que l’éducation autochtone; le leadeurship scolaire; et les avantages sociaux, pensions et assurances. Ces comités aident à la conduite des affaires de l’ATA, et la plupart sont composés d’enseignants en exercice, de leadeurs scolaires et/ou de leadeurs du système qui veillent à ce que la voix des membres sur le terrain soit représentée et entendue.
Que font-ils?
Les comités permanents conseillent le Conseil exécutif provincial sur toute question pertinente ou relative au mandat de chaque comité. De nombreux comités planifient même un congrès, un colloque, ou d’autres évènements d’apprentissage professionnel et fournissent une rétroaction sur les résolutions proposées à l’Assemblée représentative annuelle.
Comment puis-je en faire partie?
Postulez pour un poste au sein du comité! Tout membre actif et associé (possédant le niveau d’adhésion le plus élevé auquel il peut prétendre) peut poser sa candidature dès qu’un poste se libère. Renseignez-vous auprès de votre représentant de district sur les modalités relatives à la participation à un comité provincial.
Pour aller plus loin
L’ATA valorise la diversité et l’inclusion et s’engage à représenter les membres appartenant à des groupes en quête d’équité. On encourage les membres appartenant à ces groupes à se porter candidats.
Info, FAQ et postes vacantsQuoi de neuf avec les comités?
Diversity, Equity and Human Rights Committee
Groupe de travail sur le statut des enseignants racialisés
En 2022, le groupe de travail sur le statut des enseignants racialisés a été établi. Ce comité est composé en grande partie de membres travaillant sur le terrain.
Sous la direction du Diversity, Equity and Human Rights (DEHR) Committee, le groupe de travail conseillera le comité DEHR et se penchera sur les sujets préoccupants ou présentant un intérêt particulier à propos des enseignants racialisés;fera des recommandations au comité DEHR concernant la politique de l’ATA relative aux enseignants racialisés; fera des recommandations au comité DEHR concernant le travail de l’ATA et les soutiens liés aux enseignants racialisés; recevra les représentants des partenaires en éducation et amis de l’éducation publique, au moment opportun; représentera l’ATA, selon les autorisations, auprès de groupes et lors d’évènements concernant des questions d’intérêt pour les enseignants racialisés; et représentera l’ATA, lorsqu’il y sera autorisé, auprès de groupes et lors d’évènements concernant des questions d’intérêt pour les enseignants racialisés.
Women in Leadership Committee
Caregiving Research
Un projet de recherche intitulé COVID-19, Caregiving and Careers
of Alberta Teachers and School Leaders—A Qualitative Study a été publié en 2022. Balayez le code QR pour lire l’étude.